آموزش برنامه نویسی به زبان ++C

این وبلاگ جهت آموزش برنامه نویسی به زبان ++C برای دانش آموزان دبیرستان فرزانگان ایجاد شده است.
چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۳:۲۹ ب.ظ

سوالات امتحان پایان ترم فرزانگان 6 به همراه پاسخ

برای مطالعه بر روی ادامه مطلب کلیک کنید

 

 

1- برنامه ی زیر را به ازای عدد 122/765 اجرا کنید . خروجی برنامه چیست ؟ 

 

main()
{
    int x;
    float z;
    cin >> z;
    x = z / 10;
    x = pow(x, 2) / 5;
    cout << "x = " << "\t" << x;
    getch();
}

خروجی این برنامه به ازای ورودی ذکر شده 28 می باشد.

 

2- در هر قسمت مشخص کنید که دستورات داخل حلقه چند بار یا تا چه زمانی اجرا می شوند ؟

 

الف)

main()
{
    int n;
    cin >> n;
    while(n > 0)
    {
        cout << n * n * n;
        cin >> n;
    }
    
    getch();
}

این حلقه تا زمانی که عدد گرفته شده از ورودی مثبت باشد دائم اجرا میشود.

 

ب)

main()
{
    int a, b = 4;
    a = 1;
    while(a <= 2 * b)
    {
        cout << a + 3 << "\t";
        a = a + 2;
        b = b - 1;
    }
    
    getch();
}

این حلقه فقط دو بار اجرا می شود.

 

ج)

main()
{
    int a, x;
    a = 4;
    cin >> x;
    while(x > 0 && a > 3)
    {
        x = x / 10;
        a = a * 2;
    }
    
    getch();
}

این حلقه به تعداد ارقام عدد x اجرا می شود.

د)

main()
{
    float y;
    cin >> y;
    while(y >= 0)
    {
        y = y / 10;
        cout << y;
    }
    
    getch();
}

این حلقه اگر عدد ورودی یا همان y مثبت باشد تا ابد اجرا می شود و اگر منفی باشد هرگز اجرا نخواهد شد.

 

3-

       الف) خروجی برنامه ی زیر به ازای n=4 چیست ؟ ( شکل بکشید ! )

        ب) اگر بخواهیم شکل کشیده شده در هر بار اجرای حلقه با رنگی متفاوت  باشد از چه دستوری و در کجای برنامه باید استفاده کنیم ؟

 

main()
{
    int x = 200, y = 70, r = 70, n;
    initwindow(600, 700);
    cin >> n;
    while(n > 0)
    {
        fillellipse(x, y, r, r);
        y = y + r;
        r = r - 10;
        n = n - 1;
    }

الف)

 

ب) با استفاده از دستور زیر قبل از دستور fillellipse میتوان رنگ قلم را تغییر داد.

setfillstyle(1, n);

 

4-  با توجه به برنامه ی زیر به سوالات پاسخ دهید :

main()
{
    int x, y = 0;
    cin >> x;
    while(x > 0)
    {
        y = y + x % 10;
        x = x / 10;
    }
    if(y % 2 == 0)
    {
        if(y % 3 == 0)
        {
            cout << "A";
        }
    }
    else
    {
        cout << "B";
    }
    getch();
}

الف- جدول اجرای برنامه را به ازای x=24568 بکشید:

    ب- مقدار متغیر y  در اجرای دوم حلقه چند است ؟ 14

     

    ج-خروجی برنامه به ازای x داده شده چیست ؟ B

     

    د- هدف برنامه چیست ؟ این برنامه بیان میکند که آیا مجموع ارقام عدد بر 6 بخش پذیر است یا نه؟.. A یعنی بخش پذیر هست. B یعنی بخش پذیر نیست.

       

      5- همانطور که می دانید یکی از مسائل قدیمی مصر باستان تقسیم بندی زمین های کشاورزی پس از تغییر مسیر رودخانه ها بوده است . احتمالا مسئله ی اصلی مصری ها این بوده که زمین ها طوری تقسیم شود که مساحت زمین هر کس قبل و پس از تقسیم بندی جدید ثابت بماند . برای اینکه محاسبات ساده شود یکی از بهترین شکل ها برای تقسیم زمین می تواند مثلث قائم الزاویه ای باشد که طول اضلاع آن عدد طبیعی هستند . در این مسئله ما از شما می خواهیم که طول اضلاع زمین را از ورودی دریافت کنید و مشخص کنید که آیا این اعداد تشکیل یک مثلث قائم الزاویه می دهند یا نه ؟

      main()
      {
          cout << "Please enter 3 numbers: " << endl;
          int a, b, c;
          cin >> a >> b >> c;
          a = a * a;
          b = b * b;
          c = c * c;
          
          if(a == b + c || b == a + c || c == a + b)
              cout << "YES!" << endl;
          else
              cout << "NO!";
              
          getch();
      }
      
      

      توضیح بیشتر

      این سوال فقط صورتش یه مقدار طولانیه. اما آخرش اینه که یه برنامه بنویسید که سه تا عدد بگیره از ورودی و تشخیص بده که مثلث قائم الزاویه تشکیل میده یا نه؟ همین!

         

       

      6- "عددبزرگ " عددی است که مقلوب آن از دو برابر خودش بیشتر باشد . برنامه ای بنویسید که یک عدد از ورودی دریافت کرده و تشخیص دهد که عدد بزرگ است یا نه ؟

      main()
      {
          int num, revnum = 0, b, numb ;
          cin >> num;
          numb = num;
          
          while(num > 0)
          {
              b = num % 10;
              revnum = revnum * 10 + b;
              num = num / 10;
          }
          
          if(revnum > 2 * numb)
              cout << "adad bozorg ast!" << endl;
          else
              cout << "adad bozorg nist!" << endl;
              
          getch();
      }
      
      


       

      7- در سیاره ی مریخ دانشمندی زندگی می کند که نگران زباله های فضایی است . او دستگاهی اختراع کرده است که با استفاده از آن زباله های تولید شده در فضا را نابود می کند . عده ای خرابکار در دستگاه این دانشمند اختلال ایجاد کردند و باعث شدند که دستگاه به جای نابود کردن زباله ها ، زباله ی جدید تولید کند و این تولید زباله در هر ماه مریخی به صورت صعودی زیاد می شود . دانشمند مریخی بعد از چند روز متوجه این خرابکاری شد و سعی کرد که دستگاهش را تعمیر کند ولی شدت خرابکاری بسیار زیاد بود . او پس از دو ماه کار روی دستگاه توانست روند تولید صعودی دستگاه را تبدیل به یک روند نزولی بکند که هر ماه مقدار تولید زباله از میانگین مقدار زباله های تولید شده در دو ماه قبل حاصل می شود . یعنی اگر در ماه n ام  مقدار زباله Fn باشد رابطه ی زیر را داریم :

       

      ما از شما می خواهیم که برنامه ای برای کمک به این دانشمند بنویسید تا شماره ی ماه مریخی را از ورودی بگیرد و مقدار زباله ی تولید شده در آن ماه را محاسبه و در خروجی نمایش دهد . مقدار تولید زباله در 3 ماه اول به صورت زیر می باشد :

      ... , ... , ... , 6901 , 7349 , 6453

      main()
      {
          cout << "Please enter the number: " << endl;
          int num, a, b, c;
          cin >> num;
          a = 6453;
          b = 7349;
          
          for(int i = 3 ; i <= num ; i++)
          {
              c = (a + b) / 2;
              a = b;
              b = c;
          }
          
          cout << c << endl;
              
          getch();
      }
      
      

      دقت کنید که این سوال شباهت بسیار زیادی به سوال فیبوناچی دارد. تنها با این تفاوت که هر بار پس از جمع و قبل از جا به جایی یک تقسیم بر دو هم داریم.

       

      توضیح بیشتر

      دقت کنید که در برنامه ی سری فیبوناچی یک رشته از اعداد داشتیم که با رابطه ی زیر درست می شدند:

      ...,1,1,2,3,5,8,13,21

      خب حالا این سوال هم مثل فیبوناچی هستش. چه جوری؟ خب ... هر رشته از جمع دو تا رشته ی قبلی( تا اینجا مثل فیبوناچی) و یه تقسیم بر دوی کوچولو ساخته شده. پس ساخت رشته ها مثل فیبوناچی هستش.

      اما توی فیبوناچی دو تا جمله ی اول 1 و 1 بودند. اما توی این برنامه طبق صورت سوال، دو تا جمله ی اول 6453 و 7349 هستش.

      حالا اگه تا اینجا رو فهمیدید ولی بازم نفهمیدید که توی برنامه نویسی چیکار کردم پس یعنی فیبوناچی رو هم نفهمیدید... پس باید برید و الگوریتم فیبوناچی رو مرور کنید.


       

       



      نوشته شده توسط سارا نازاری
      ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

      آموزش برنامه نویسی به زبان ++C

      این وبلاگ جهت آموزش برنامه نویسی به زبان ++C برای دانش آموزان دبیرستان فرزانگان ایجاد شده است.

      سوالات امتحان پایان ترم فرزانگان 6 به همراه پاسخ

      چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۳:۲۹ ب.ظ

      برای مطالعه بر روی ادامه مطلب کلیک کنید

       

       

      1- برنامه ی زیر را به ازای عدد 122/765 اجرا کنید . خروجی برنامه چیست ؟ 

       

      main()
      {
          int x;
          float z;
          cin >> z;
          x = z / 10;
          x = pow(x, 2) / 5;
          cout << "x = " << "\t" << x;
          getch();
      }
      

      خروجی این برنامه به ازای ورودی ذکر شده 28 می باشد.

       

      2- در هر قسمت مشخص کنید که دستورات داخل حلقه چند بار یا تا چه زمانی اجرا می شوند ؟

       

      الف)

      main()
      {
          int n;
          cin >> n;
          while(n > 0)
          {
              cout << n * n * n;
              cin >> n;
          }
          
          getch();
      }

      این حلقه تا زمانی که عدد گرفته شده از ورودی مثبت باشد دائم اجرا میشود.

       

      ب)

      main()
      {
          int a, b = 4;
          a = 1;
          while(a <= 2 * b)
          {
              cout << a + 3 << "\t";
              a = a + 2;
              b = b - 1;
          }
          
          getch();
      }

      این حلقه فقط دو بار اجرا می شود.

       

      ج)

      main()
      {
          int a, x;
          a = 4;
          cin >> x;
          while(x > 0 && a > 3)
          {
              x = x / 10;
              a = a * 2;
          }
          
          getch();
      }

      این حلقه به تعداد ارقام عدد x اجرا می شود.

      د)

      main()
      {
          float y;
          cin >> y;
          while(y >= 0)
          {
              y = y / 10;
              cout << y;
          }
          
          getch();
      }

      این حلقه اگر عدد ورودی یا همان y مثبت باشد تا ابد اجرا می شود و اگر منفی باشد هرگز اجرا نخواهد شد.

       

      3-

             الف) خروجی برنامه ی زیر به ازای n=4 چیست ؟ ( شکل بکشید ! )

              ب) اگر بخواهیم شکل کشیده شده در هر بار اجرای حلقه با رنگی متفاوت  باشد از چه دستوری و در کجای برنامه باید استفاده کنیم ؟

       

      main()
      {
          int x = 200, y = 70, r = 70, n;
          initwindow(600, 700);
          cin >> n;
          while(n > 0)
          {
              fillellipse(x, y, r, r);
              y = y + r;
              r = r - 10;
              n = n - 1;
          }

      الف)

       

      ب) با استفاده از دستور زیر قبل از دستور fillellipse میتوان رنگ قلم را تغییر داد.

      setfillstyle(1, n);

       

      4-  با توجه به برنامه ی زیر به سوالات پاسخ دهید :

      main()
      {
          int x, y = 0;
          cin >> x;
          while(x > 0)
          {
              y = y + x % 10;
              x = x / 10;
          }
          if(y % 2 == 0)
          {
              if(y % 3 == 0)
              {
                  cout << "A";
              }
          }
          else
          {
              cout << "B";
          }
          getch();
      }

      الف- جدول اجرای برنامه را به ازای x=24568 بکشید:

        ب- مقدار متغیر y  در اجرای دوم حلقه چند است ؟ 14

         

        ج-خروجی برنامه به ازای x داده شده چیست ؟ B

         

        د- هدف برنامه چیست ؟ این برنامه بیان میکند که آیا مجموع ارقام عدد بر 6 بخش پذیر است یا نه؟.. A یعنی بخش پذیر هست. B یعنی بخش پذیر نیست.

           

          5- همانطور که می دانید یکی از مسائل قدیمی مصر باستان تقسیم بندی زمین های کشاورزی پس از تغییر مسیر رودخانه ها بوده است . احتمالا مسئله ی اصلی مصری ها این بوده که زمین ها طوری تقسیم شود که مساحت زمین هر کس قبل و پس از تقسیم بندی جدید ثابت بماند . برای اینکه محاسبات ساده شود یکی از بهترین شکل ها برای تقسیم زمین می تواند مثلث قائم الزاویه ای باشد که طول اضلاع آن عدد طبیعی هستند . در این مسئله ما از شما می خواهیم که طول اضلاع زمین را از ورودی دریافت کنید و مشخص کنید که آیا این اعداد تشکیل یک مثلث قائم الزاویه می دهند یا نه ؟

          main()
          {
              cout << "Please enter 3 numbers: " << endl;
              int a, b, c;
              cin >> a >> b >> c;
              a = a * a;
              b = b * b;
              c = c * c;
              
              if(a == b + c || b == a + c || c == a + b)
                  cout << "YES!" << endl;
              else
                  cout << "NO!";
                  
              getch();
          }
          
          

          توضیح بیشتر

          این سوال فقط صورتش یه مقدار طولانیه. اما آخرش اینه که یه برنامه بنویسید که سه تا عدد بگیره از ورودی و تشخیص بده که مثلث قائم الزاویه تشکیل میده یا نه؟ همین!

             

           

          6- "عددبزرگ " عددی است که مقلوب آن از دو برابر خودش بیشتر باشد . برنامه ای بنویسید که یک عدد از ورودی دریافت کرده و تشخیص دهد که عدد بزرگ است یا نه ؟

          main()
          {
              int num, revnum = 0, b, numb ;
              cin >> num;
              numb = num;
              
              while(num > 0)
              {
                  b = num % 10;
                  revnum = revnum * 10 + b;
                  num = num / 10;
              }
              
              if(revnum > 2 * numb)
                  cout << "adad bozorg ast!" << endl;
              else
                  cout << "adad bozorg nist!" << endl;
                  
              getch();
          }
          
          


           

          7- در سیاره ی مریخ دانشمندی زندگی می کند که نگران زباله های فضایی است . او دستگاهی اختراع کرده است که با استفاده از آن زباله های تولید شده در فضا را نابود می کند . عده ای خرابکار در دستگاه این دانشمند اختلال ایجاد کردند و باعث شدند که دستگاه به جای نابود کردن زباله ها ، زباله ی جدید تولید کند و این تولید زباله در هر ماه مریخی به صورت صعودی زیاد می شود . دانشمند مریخی بعد از چند روز متوجه این خرابکاری شد و سعی کرد که دستگاهش را تعمیر کند ولی شدت خرابکاری بسیار زیاد بود . او پس از دو ماه کار روی دستگاه توانست روند تولید صعودی دستگاه را تبدیل به یک روند نزولی بکند که هر ماه مقدار تولید زباله از میانگین مقدار زباله های تولید شده در دو ماه قبل حاصل می شود . یعنی اگر در ماه n ام  مقدار زباله Fn باشد رابطه ی زیر را داریم :

           

          ما از شما می خواهیم که برنامه ای برای کمک به این دانشمند بنویسید تا شماره ی ماه مریخی را از ورودی بگیرد و مقدار زباله ی تولید شده در آن ماه را محاسبه و در خروجی نمایش دهد . مقدار تولید زباله در 3 ماه اول به صورت زیر می باشد :

          ... , ... , ... , 6901 , 7349 , 6453

          main()
          {
              cout << "Please enter the number: " << endl;
              int num, a, b, c;
              cin >> num;
              a = 6453;
              b = 7349;
              
              for(int i = 3 ; i <= num ; i++)
              {
                  c = (a + b) / 2;
                  a = b;
                  b = c;
              }
              
              cout << c << endl;
                  
              getch();
          }
          
          

          دقت کنید که این سوال شباهت بسیار زیادی به سوال فیبوناچی دارد. تنها با این تفاوت که هر بار پس از جمع و قبل از جا به جایی یک تقسیم بر دو هم داریم.

           

          توضیح بیشتر

          دقت کنید که در برنامه ی سری فیبوناچی یک رشته از اعداد داشتیم که با رابطه ی زیر درست می شدند:

          ...,1,1,2,3,5,8,13,21

          خب حالا این سوال هم مثل فیبوناچی هستش. چه جوری؟ خب ... هر رشته از جمع دو تا رشته ی قبلی( تا اینجا مثل فیبوناچی) و یه تقسیم بر دوی کوچولو ساخته شده. پس ساخت رشته ها مثل فیبوناچی هستش.

          اما توی فیبوناچی دو تا جمله ی اول 1 و 1 بودند. اما توی این برنامه طبق صورت سوال، دو تا جمله ی اول 6453 و 7349 هستش.

          حالا اگه تا اینجا رو فهمیدید ولی بازم نفهمیدید که توی برنامه نویسی چیکار کردم پس یعنی فیبوناچی رو هم نفهمیدید... پس باید برید و الگوریتم فیبوناچی رو مرور کنید.


           

           

          موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۲/۲۷
          سارا نازاری

          نظرات  (۶۴)

          salam khanoom :D emtehane dma chadome???
          پاسخ:
          امتحان فرزانگان 4 تاریخش تعیین شده . 30 ام خرداد.
          بهتون اعلام نکردن؟
           aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ajab emtahan sakhti!!!!!!!!!!!!!in tori ke man mioftam:D
          khanoom torokhoda rahm konin:)))))))))))plz va3 ma ye khorde asooonesh konin !!ag asoon konin badan jobran mikonam:-*bashe!?!!
           barobax!!!!dustan!!!!navabegh mamlekat!!!!khaharan gerami !!!!kasi ketab kamputere ezafi nadare be injaneb bd!!!!ketabam tu sait ja gozashtam !!!ag darin baram biyare plz !!mamnoon misham
          khanoom soale 7 mishe ye zare bishtar toozih bedin???:) mamnoon.
           
          پاسخ:
          اینم به چشم. اما باشه برای فردا صبح.

           bebakhshid khanoom,mishe darbareye soale 5 ye koochooloo bishtar tozih bedin?

           

          پاسخ:
          توضیح اضافی دادم. بدو برو بخون!
          ......khanoom gharar bood soale 7 o tozih bedin
          پاسخ:
          توضیح اضافه دادم. برو بخونش.

          mishe kolan hame soalaro tozih bedin(goftam begam ke bacheha khaste nashan hey benevisan):D

          فکرکنم تو سوال 7 بچه ها سوالشون اینه که که چرا i=3 گذاشتین؟
          پاسخ:
          خب چون دو تای اول رو که داریم. برای از سه به بعدشو باید بسازیم دیگه ... اگه برنامه رو اجرا کنن متوجه میشن!
           خانوم من t/رو  وقتی تو برنامم پیائه میکنم جواب نمیده ینی tرم چاپ میکنه!!!
          پاسخ:
          خب باید "t\" درسته. اشتباه نوشتم توی وب؟

           لطفا قسمت (الف)سوال 4را بیشتر  توضیح دهید
          پاسخ:
          من نمیدونم چیو باید توضیح بدم. مقدار x رو همونی که خواسته گذاشتم و خط به خط برنامه رو اجرا کردم و مقادیر جدید رو توی جدول گذاشتم!
           بابا فاطمه جان خانووم ک توضیح بیشتری داد بازم متوجه نشدی عزیزم؟
           خانوم من نفهمیدم برنامه باید اونو چاپ کنه یا نه اگه نه پ چرا تو "" ?
          پاسخ:
          نباید اونو چاپ کنه. باید به اندازه چند تا space یعنی 4 تا معمولا ، فاصله بندازه
          مدل دستورش توی " " هستش
           ببخشید خانم یادم رف این سوالو ازتون بپرسم چرا تو حلقه ما نمینویسیم i==n ، مینویسیم i<=n?
          پاسخ:
          چون شرط  ادامه رو باید بنویسیم. نه شرط اختتام رو!

           سلام.. شب عالی پرتقالی! فقط میخواستم تشکر کنم خیـــــــــلی زحمت کشیدین.. ممنونم!

          نیلووووفر تو کدوم سوالو میگی؟؟ i==n چ ربطی ب i<=n داره؟؟

           

           vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai,che emtehane sakhtie,ei baba
           سولات زیاد سخت نبود خدا کنه امتحانم در این حد باشه. الان امیدوار شدم که یه کم کامپیوتر حالیمه!
          خانوم قضیه این :ب ب ک sin تقریبی عدد ورودی را بر حسب رشته (رشته شبیه مثال 3 تمرین های حلقه for )به دست اورید .  که خانوم گندمکار به بچه ها داده  چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          پاسخ:
          به سینوس بودنش توجهی نکنید! یه رشتس دیگه .. که باید تا مثلا جمله ی n امش محاسبه بشه. مشابهشو و سخت ترشو سر کلاس حل کردیم ففقط نگفتیم سینوس!
           bebakhshid khanooom, in /t ,moheme ya na chon computere man t ram chap mikone chikar konam?
          پاسخ:
          عب نداره اگه یادش نگرفتی...
          خانوم بازم امتحانای گروه الف و ب جداست؟
          پاسخ:
          6 نمره اختصاصیه. بقیا اش یعنی 14 نمره مشترکه.

           baraye soal 2 ghesmate بmitonim jaye setfillstyle az setcolor estefade konim???

           

          پاسخ:
          نه! setfillstyle برای شکلهای توپره. ام ااون یکی برای شکلای تو خالی!
           baraye soal2 mitonim be jaye setfillstyle az setcolor estefade konim?

           خانم ماشین حساب بیاریم فردا؟؟

           

          پاسخ:
          هاه! نه!!!

          ؟چرا3؟ i=3;i=num? توی سوال 6چرا گفتیم

           

          پاسخ:
          سوال 6 اصلا i نداره! منظورت کدوم سواله؟

           khanom mishe in soal {sinos taghribi yek zavie ra ba estefade az bast zir hesab konid ro hal koni va tozih bedin??????

           

          پاسخ:
          بسطشو برام بفرست که حلش کنم.

           khanoom mishe in soalo hal konin

          2/1!+3/2!-.....

          bebakhshid khanoo to comp nemishe doros nevesh age fahmidin lotfan javab bedin!

          پاسخ:
          فهمیدم. باشه تا غروب جوابشو میذارم. الان دستم بنده!
          بچه ها تا حالا 3بار پرسیدین t/ اشتباهه، "t\" درسته
           zahra jan khanoom tozih dadan chon ta 3 tasho darim bayad azinja be bado besazim
           خانوووم فک کنم جواب سوال 3 درس نیستا تو کامپیوتر تو حلقه بینهایت میفته
          پاسخ:
          نه عزیزم. درسته. دقت کن!

          n!

          setcolor vase range dore shekle bayad az setcolor estefade konim

           

           

           saeede jan midoonam "/t" doroste vali maleman onam chap mikone

          سلام روز بخیر خسته نباشید همــــــگی..

          خانوم دستتون درد نکنه خیلی زحمت کشیدین ولی میشه ی بار "رشته" رو توضیح بدین آخه من جلسه آخر غایب بودم هیشکیم بلد نیس ک ازش بپرسم=(

          پاسخ:
          رشته؟ منظورت سری اعداده؟ ... یکی از مثالهارو بخون ببین متوجه میشی؟
           شب امتحان یه مقدار زود نیست واسه این سوال؟

           بازم ک اشتبا نوشتی خانوم 100

          اونی ک تو میزنی اسلشه! روی کیبردت بگرد پیداش میکنی اگه نکردی از تو وبلاگ کپی کن تو برنامت پیست کنش!

           زهرا جان این دقیقن جواب خانومه:

          "خب چون دو تای اول رو که داریم. برای از سه به بعدشو باید بسازیم دیگه "

           n!

          منظورم این بود ک باید از ست فیل استایل استفاده کنی:دی

          پاسخ:
          ممنون که در غیاب من جواب بچه ها رو میدی! خدا خیرت دهاد! ;)
           salam khanom omidvaram haleton khob bashe.
          ye soale fani dashtam"motmaenid k emtahan asone?"  mer30
          پاسخ:
          !
          من نگفتم آسونه؟!
          نگفتمم سخته!
          D:
           واقعا ممنون پاسخ خوب و روشن کننده ای بود!!!
          یه سوال:سوال4رو توی اجرای برنامه اشکال میگیره....فقط هم برای initwindow چی کارش کنم؟
          پاسخ:
          خب واضحه که تنظیمات گرافیکی رو انجام ندادی!

           ببخشید سوال 3!!!
          D:
          پاسخ:
          سوال 3 چی؟
          خانوم پنجره ی اجرای برنامه من بسته نمیشه "( اخه تا اون بسته نشه برنامه دیگه ای رو اجرا نمیکنه........:( 
          پاسخ:
          هنگ کرده. کامپیوترو ری استارت کن یا این که برنامه رو با alt+ctrl+delete  ببند
          اگه بلد نیستی فقط کامپیوترو خاموش روشن کن
           خانوم من جواب سوال 3 رو عین شما مینویسم ولی تو حلقه بی نهایت می افته
          hameye in kara ro kardam nashod.....

           
           سعیده جان مرسی پیداش کردم

           وااااای خانوم خیلی باحالید!! نمیدونید ;) رو ک دیدم واقعن ذوق مرگ شدم.. وظیفم بووووود!

          اون سری اعدادم فک کنم یاد گرفتم.. بامزه بود زیادم سخت نبود.. بهر حال بخاطر همه چی ممـــــــــنوووووووونـــــــــــم

           قابلی نداش 100

          من فعلن ذوقمرگم!!

           

          slm kahnom!!!!!

          emtehan soal emtiaziam dare????!!!!! hala  

          :)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! yeki ni b man bege to hamonaro javab bede emtiazi pishkeshet

           khanom ma 102 iia k goroh bandi A o B nashodim bazam ekhtiari b yeki az on 2 ta goroh javab midim???????????
          پاسخ:
          نه، بچه های 102 به سوالات گروه A جواب میدهند.

           سارا جان تو همونارو جواب بده امتیازی پیشکشت..

           البته ببخشید سارا فقط میخواستم عمق فاجعرو درک کنی!

          خانوم من حوصلم سر رفته.. میشه اون سری اعدادی ک نیلوفر گفت رو بگید چیه؟ چون اصلن سوالشو نفهمیدم!

          پاسخ:
          مهم نیست. خیلی سادس. مشابهشو حل کردیم!
           خانوم الان اذون شبه پ کی اونارو میذارید البته اگه ممکنه!
          پاسخ:
          نیلوفر جان کوتاه میگم همین جا. منظورت اون سری بود دیگه؟ یه متغیر میگیری از یک تا N. هر بار توی for متغیر i که شمارندس و اونو در نظر گرفتی رو میذاری صورت. مخرج رو هم باید بسازی. چه جوری؟ هر بار I رو در مخرج قبلی ضرب میکنی میریزی توی همون مخرج. پس مخرج اولیه( مقدار اولیه) باید 1 باشه. امیدوارم فهمیده باشی...
          اصلا سوالت همین بود؟
          !1/2+!2/3+!3/4+...

          khanum iani guruh b nabaiad soalaie inja ro bekhoonan?seriasho???akhe hamashoon jadidan!!!
          پاسخ:
          اگه بلد باشی ضرر نداره.

           خانوم شوخی کردید؟؟ 102ییا گروه آ هستن؟؟!

          یـــــــا خدا.. حالا نمیشد نپرسی سارا! پس خانوم لطفن ویژژژژژژه دعا کنید

           bacheha bebakhshid man taze fahmidam harecate toopo rooye peleha balad nistam mishe baram kamelan tozih bedi??
          پاسخ:
          نمیآد تو امتحان! هول نشو!
           khanoom goft harekat nemiad 
           saeede harchi nazare male tue!!!!kheli khoshali na !?!?!man hichi balad nistam!!:( khanoom harekat nis!?!?
          vaghean harekat nemiyad!?!?:D
          پاسخ:
          نمیاد
          ۲۹ خرداد ۹۱ ، ۲۳:۵۴ بچه باحال فرزانگان
           بچه ها میدونم خسته اید!!!
          بزارین براتون یه جک بگم شاد شین!!

          یه روز یه از یه نفر که رفته بود اعتکاف میپرسن :
          الان چه احساسی داری؟!!؟
          میگه : احساس اصحاب کهف
          میگن: چرا!؟
          میگه : اخه 3 روز رفتیم مسجد اومدیم بیرون دیدم قیمت همه چی 3 برابر شده
          =))))))))))))))))))))))
           mer30;) doa konin
          ۳۰ خرداد ۹۱ ، ۰۰:۴۰ بچه باحال فرزانگان
           تولد سرباز وطن سلطان رپ ایران یــــــــــاس عزیز رو به همه ی طرفداران

          و ایشان تبریک میگیم ایشان متولد 30/3/1361 میباشند (JiGH BanD)
          پاسخ:
          لطفا نظرات بی ربط به درس کامپیوتر رو اینجا ننویس!
           اقا حالا که خانوم نیس بزارین منم 2 تا جک بگم( بااجازه خانوم فقط تورو خدا حالمو نگیرین:دی)

          همچین میگن چوب خدا صدا نداره انگار بقیه چوبا اکو به خودشون وصل کردن ترانه های درخواستی پخش میکنن !!=))))
          ****
          رفتم تو دکه روزنامه خبر بخرم یه زنه اومده میگه آقا ببخشید آدامسه موزی دارید؟ مرده یه آدامس موزی بهش داده، زنه میگه نه یه طعم دیگشو میخوام !=))))


          ( رو کم کنی بچه باحال مدرسه خانوم فقط حالالمون کنین:دی )

          من سوال 7 رو نمی فهمم اصلا چیه؟؟؟؟

          سلام خانوم ،

          واقعا دستتون درد نکنه نمونه سولای خیلی خوبی بود!!

          فقط امیدوارم امسال هم سوالاتش به اسونی سوالای پارسال باشه.

          ممنون

          آی دلم درد گرفت ..... مردم از خنده .. یعنی نظراته این دخترا رو باید عکس بگیری بزنی به دیوار خونه .

          اگه این کارو بکنی اصن پیر نمیشی دیگه کل روزت فقط باید بخندی :) :)

          سلام سوال های تشریحی تو وبلا گتون نزاشتین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

          خسته نشید با این سوالای سخت !
          کم مونده hello world هم سوال امتحان شه !
          امیدوارم امتحان ما هم آسون باشه.
          ۲۶ خرداد ۹۳ ، ۱۶:۰۵ نامینا ناری
          دستتون درد نکنه
          خیلی مفید بود همیشه دعاتون می کنم
          پاسخ:
          خواهش میکنم عزیزم :)

          ارسال نظر

          ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
          شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
          <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
          تجدید کد امنیتی