آموزش برنامه نویسی به زبان ++C

این وبلاگ جهت آموزش برنامه نویسی به زبان ++C برای دانش آموزان دبیرستان فرزانگان ایجاد شده است.
يكشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۴۳ ق.ظ

آموزش نصب نرم افزار DevC

 

 

مراحل نصب نرم افزار در این پست به صورت تصویری آورده شده است. لطفا در نصب برنامه کاملا دقت کنید و به تصاویر توجه کنید!

 

در مرحله ی اول باید فایل نرم افزار را از مدرسه یا از دوستان خود گرفته و یا از وبلاگ دانلود کنید.

در ابتدا زیپ فایل دریافتی را باز کرده ( روی فایل دانلود شده که دارای آیکون " چند کتاب روی هم چیده شده" میباشد کلیک راست کنید و گزینه ی  extract files را بزنید) بعد فولدر تولید شده را که به شکل زیر میباشد خواهید دید. داخل فولدر چهار فایل وجود دارد. مطابق شکل 1 روی فایل نرم افزار( setup برنامه) دابل کلیک کرده و آن را اجرا کنید.

شکل 1

 

 

 

بعد از آن پنجره هایی که یک ب یک باز میشوند را مطابق اشکال زیر به ترتیب جواب بدهید. مثلا در اولین مرحله روی گزینه ی ok مطابق شکل زیر کلیک کنید.

شکل 2

 

عکسهای مراحل را به ترتیب گذاشته ام:

عکس 3

 

 

عکس 4

 

 

عکس 5

 

 

عکس 6

 

 

عکس 7

 

تا این مرحله شما نرم افزار را نصب کرده اید. اما برای نوشتن برنامه های گرافیکی باید چند کار دیگر را نیز انجام دهیم...

 

برای تنظیمات گرافیکی باید این مراحل را انجام دهیم:

 

فایل graphics.h را کپی کرده( مثل شکل)

عکس 8

 

 

فایل را در آدرس زیر paste میکنیم. دقت کنید که فایل را در چه آدرسی کپی کرده ام. (درایو c - فولدر DevCpp- فولدر include)

عکس 10

 

فایل libbgi.a را کپی کرده( مثل شکل زیر)

عکس 11

 

 

فایل را در آدرس زیر paste میکنیم. دقت کنید که فایل را در چه آدرسی کپی کرده ام. (درایو c - فولدر DevCpp- فولدر lib)

عکس 12

این دو مرحله را یک بار انجام میدهیم و دیگر نیازی به تکرار آن در هر پروژه ی جدید نیست!

 

مرحله ی زیر باید در هر پروژه ی گرافیکی تکرار شود.

فایل متنی installation را باز کرده...

عکس 13

 

 

 

قسمت مشخص شده در عکس را کپی میکنیم..

عکس 14

 

 

 

پروژه ی خود را میسازیم و قسمت مشخص شده(Project Option) را باز میکنیم( اگر باز نمیشد یعنی پروژه نساخته اید! دقت کنید!)

عکس 15

 

از پنجره ی باز شده سربرگ Parameters را انتخاب می کنیم

عکس 16

 

 

و در آن جا paste میکنیم.

عکس 17

 

 

و روی ok کلیک میکنیم( نه cancel!!!)

عکس 18

 

 

تمام شد! حالا میتوانید برنامه بنویسید!

 

 



نوشته شده توسط سارا نازاری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

آموزش برنامه نویسی به زبان ++C

این وبلاگ جهت آموزش برنامه نویسی به زبان ++C برای دانش آموزان دبیرستان فرزانگان ایجاد شده است.

آموزش نصب نرم افزار DevC

يكشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۴۳ ق.ظ

 

 

مراحل نصب نرم افزار در این پست به صورت تصویری آورده شده است. لطفا در نصب برنامه کاملا دقت کنید و به تصاویر توجه کنید!

 

در مرحله ی اول باید فایل نرم افزار را از مدرسه یا از دوستان خود گرفته و یا از وبلاگ دانلود کنید.

در ابتدا زیپ فایل دریافتی را باز کرده ( روی فایل دانلود شده که دارای آیکون " چند کتاب روی هم چیده شده" میباشد کلیک راست کنید و گزینه ی  extract files را بزنید) بعد فولدر تولید شده را که به شکل زیر میباشد خواهید دید. داخل فولدر چهار فایل وجود دارد. مطابق شکل 1 روی فایل نرم افزار( setup برنامه) دابل کلیک کرده و آن را اجرا کنید.

شکل 1

 

 

 

بعد از آن پنجره هایی که یک ب یک باز میشوند را مطابق اشکال زیر به ترتیب جواب بدهید. مثلا در اولین مرحله روی گزینه ی ok مطابق شکل زیر کلیک کنید.

شکل 2

 

عکسهای مراحل را به ترتیب گذاشته ام:

عکس 3

 

 

عکس 4

 

 

عکس 5

 

 

عکس 6

 

 

عکس 7

 

تا این مرحله شما نرم افزار را نصب کرده اید. اما برای نوشتن برنامه های گرافیکی باید چند کار دیگر را نیز انجام دهیم...

 

برای تنظیمات گرافیکی باید این مراحل را انجام دهیم:

 

فایل graphics.h را کپی کرده( مثل شکل)

عکس 8

 

 

فایل را در آدرس زیر paste میکنیم. دقت کنید که فایل را در چه آدرسی کپی کرده ام. (درایو c - فولدر DevCpp- فولدر include)

عکس 10

 

فایل libbgi.a را کپی کرده( مثل شکل زیر)

عکس 11

 

 

فایل را در آدرس زیر paste میکنیم. دقت کنید که فایل را در چه آدرسی کپی کرده ام. (درایو c - فولدر DevCpp- فولدر lib)

عکس 12

این دو مرحله را یک بار انجام میدهیم و دیگر نیازی به تکرار آن در هر پروژه ی جدید نیست!

 

مرحله ی زیر باید در هر پروژه ی گرافیکی تکرار شود.

فایل متنی installation را باز کرده...

عکس 13

 

 

 

قسمت مشخص شده در عکس را کپی میکنیم..

عکس 14

 

 

 

پروژه ی خود را میسازیم و قسمت مشخص شده(Project Option) را باز میکنیم( اگر باز نمیشد یعنی پروژه نساخته اید! دقت کنید!)

عکس 15

 

از پنجره ی باز شده سربرگ Parameters را انتخاب می کنیم

عکس 16

 

 

و در آن جا paste میکنیم.

عکس 17

 

 

و روی ok کلیک میکنیم( نه cancel!!!)

عکس 18

 

 

تمام شد! حالا میتوانید برنامه بنویسید!

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۰۳/۲۸
سارا نازاری

نظرات  (۲۸)

khanoom kheyli mamnooon :)
 
پاسخ:
خواهش میکنم!
سلام خداقوت
من بار اوله که این صفحه رو باز میکنم ،خواستم هم تشکر کنم هم 1 درخواست دارم : اینکه نرم افزار نصب رو یه جوری برسونید دستم چون من از این چیزا سر در نمیارم
پاسخ:
من نرم افزار رو توی این پست گذاشتم. میتونی روی عبارت این قسمت که رنگشم آبی شده کلیک کنی و نرم افزار رو دانلود کنی

توی پست زیر هم توضیحاتی رو در مورد نصب و شیوه ی نصب اون نوشتم. مطالعه کنید. مفیده. 


من همه این کارا رو کردم ولی حالا صفحه ای که میخوام توش برنامه بنویسم رو چطور بیارم

پاسخ:
باید نرم افزار رو باز کنی و از قسمت new یک پروژه جدید بسازی
بعد از ساختن پروژه می تونی توی اون تایپ کنی. پستشو به زودی میذارم. 
۰۹ دی ۹۱ ، ۱۸:۴۵ نرگس محمدیان
سلام من نمیتونم این فایلهایی رو که باید کپی کنیم،کپی کنم!روشون که راست کلیک میکنم این منویی که تو عکس هست باز نمیشه.چه کار باید بکنم؟

۰۷ بهمن ۹۱ ، ۱۷:۴۹ fazi joooooooooooooooooon

silaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam khanoom

misi dl shod

سلام من یه  برنامه رو نوشتم ینی فقط تایپش کردم تو نرم افزار ولی نمیدونم حالا باید چی کارش کنم که اجرا بشه و اون گزینه ی project  option خاموشه لطفا کمکم کنید با تشکر

پاسخ:
باید اول پروژ] بسازی دختر خووووب!!! برو توی فایل ، بعد نیو رو بزن و یه پروژه بساز.
واقعا متشکرم من شاگرد گروه آ کلاس خانم میرزایی دبیرستان فرزانگان 3 هستم خیلی خیلی ممنون واقعا کمک بزرگی کردین
پاسخ:
خواهش میکنم

man faghat ye moshkel daram file libbgi ro mnitinam copy konam mitonid lotf konid va be man begid chikar konam

پاسخ:
متوجه سوالت نشدم . فایل libbgi رو کپی کن و توی lib بریز
سلام واقعا مطلبت به دردم خیلی خورد.دستت طلا،فقط یه سوال چه طور میتونم از اون ص که برنامه اجرا شده منو نشون میده عکس بگیرم
۲۸ تیر ۹۲ ، ۱۳:۴۲ فروغ السادات موسوی

سلام ممنونم... حدودا 3 ساعت گشتم واسه برنامه سی... اما اینجا واقعا عالی بود... منم عضو بیان هستم به وبلاگ منم سر بزن :) www.gametheory.blog.ir

salam. khanoom male mn baad az unzip kardan be soorate ye file e word baz mishe ke neveshte hash ro bayad decode kard. chi kar mitoonam bokonam???????
پاسخ:
dorost unzipesh nemikoni. ye foldere. bayad be surate ye folder baz she!
۱۱ مرداد ۹۲ ، ۰۹:۳۶ روژیــ ــ ــن (F3)
سلام
من اون چیزایی که باید کپی میکردیم که گرافیک کار کنه همه رو انجام دادم اما باز هم initwindow, bar و اینا رو نمیشناسه...!!!
پاسخ:
erroresh daqiqan chie?
include mikoni?

سلاممممممممممممممم خانوم واقعا دمتون گرم خیلی حال کردم قبلا از یه جا دیگه دانلود کرده بودم ولی باز نمیشد. 
مرسیییییییییییییی 
بای
پاسخ:
bye! ;)
 سلام خانم نازاری !فرق i--با --i رو نتونستم پیدا کنم لطفا راهنماییم کنید
دستتون مررررسی
نمی دونم چرا استادای ما فک ممی کنن ما نصب نرم افزارو بلدیم!؟
خوب بود/
ممنون

با سلام بنده فوق لیسانس آمار ریاضی هستم مطالبتان بسیار مفید بود
در پناه حق
سلام خسته نباشد ببخشید یک سوال من همه کارهای رو گه گفتید انجام دادم ولی متنها مشکل اجرای برنامه دارم وقتی کد می نویسم و بعد می خوام برنامه رو اجرا کنم این پیغام رو میده project is not compiled.مشکلم کجاست لطفا راهنمایی کنید
سلام
من همه این کارارو کردم ولی موقعس ک برنامه ران میشه هیچ چیزی نمایش داده نمیشه و بسته میشه
مشکل getch هم نداره
لطفا راهنمایی کنین
سلام 
ببخشید
اگه قرار هر سری اون txt رو واسه ایجاد پروژه لحاظ کنیم که آدم پیر میشه!!!
یعنی هر بار باید بریم و کپی پیست کنیم!؟
بعدشم من وقتی یک برنامه رو ران میکنم خطا میزنه
یعنی میگه بستن اجباری!!!!

میگم خطای
g++.exe has stoped چیه!؟؟؟؟
اصلا نمیتونم یک برنامه رو run کنم!!!
سلام وقت بخیر چطور توقسمت parametersچطور کپی کنم اصلا کپی از کجا انجام بدم خواهشا راهنمایی کنید
سلام 
دست گلتون درد نکنه واقعا ممنونم

هیچ جا به وضوح و قشنگی که شما مراحل نصب و گفتید پیدا نکردم، ممنون
 امیدوارم که موفق و سربلند باشی
سلام من این کار هارو کردم ولی بازم ارور 1 C:\Untitled1.c iostream: No such file or directory.  میده نمیدونم باید چیکار کنم اگر ممکنه راهنماییم کنید واجبه ممنون.
تلگرام
mohammad449873@
سلام من همه ی این کارهارو کردم برنامه هم نوشتم ولی موقع اجرا این ارور رو میده
 [Error] ld returned 1 exit status
kheili khub amuzesh dade budin mn nasb kardam va daram estefade mikonm
۱۱ آذر ۹۹ ، ۲۰:۰۵ امیر برزگران

با سلام من مراحل بالا رو انجامدادم باز هم ارور دارم

فقط

DevC

من  5.11 هستش؟

دلیل چی هستش به نظرتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی